Wakacje z biblioteką 2017

GBP od wielu lat organizuje kilkudniowe autokarowe wyjazdy integracyjne.

W tym roku nasi czytelnicy i sympatycy biblioteki spędzili tydzień w Krynicy Morskiej. Tak jak rok temu mieszkaliśmy w pięknie położonym bardzo blisko morza Ośrodku "Rondo". W "Rondzie" wszystko jest super - pokoje czyściutkie, wyśmienite i obfite jedzenie. Właściciel i obsługa zawsze uśmiechnięci i pomocni, bardzo się starają by wszyscy goście byli zadowoleni. Tydzień bardzo szybko minął, nie było czasu na nudę.

Były spacery i kąpiele w morzu oraz plażowanie, biesiada grillowa przy muzyce na żywo (pełna integracja wszystkich gości ośrodka). Szef ośrodka osobiście serwował przepyszne karkóweczki, kiełbaski i inne pyszności. W trakcie pobytu GBP dla uczestników wyjazdu zorganizowała trzy wycieczki. Jedną z nich była całodzienna wycieczka do Gdańska. Zwiedziliśmy pole bitwy na Westerplatte, przepłynęliśmy promem na wyspę Ołowiankę, gdzie zwiedziliśmy statek muzeum s/s Sołdek (zwiedzanie pouczające pozwoliło zobaczyć statek z każdej strony i perspektywy, oraz całe jego zabytkowe wnętrze), Bazylikę Mariacką z jej cennymi zabytkami (zegar astronomiczny, ołtarz główny, Figurę Pięknej Madonny oraz obraz Sądu Ostatecznego).

Na Mierzei Wiślanej znajduje się wiele ciekawych miejsc. Niektóre z nich zwiedziliśmy w trakcie kolejnej wycieczki. Byliśmy między innymi w Stegnie gdzie zwiedziliśmy Kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa. Wchodząc do wnętrza tej ryglowej świątyni wzrok przykuwa niesamowita dekoracja stropu, który pokryty jest cienkim płótnem o rozmiarach 35x18 m, a na nim znajdują się malowidła datowane na 1688r. Byliśmy w Drewnicy przy Śluzie Gdańska Głowa. 9 lipca wracając do domu wstąpiliśmy do Elbląga gdzie zwiedziliśmy Muzeum które jest najstarszym muzeum Warmii i Mazur i jednym z najstarszych muzeów w naszym kraju. Następnie wąskimi uliczkami wybraliśmy się do Bramy Targowej będącej jednym z niewielu pozostałych po wojnie zabytków i reliktem dawnych średniowiecznych fortyfikacji.

Na chwilę weszliśmy do Katedry Św. Mikołaja. Pobyt w Elblągu zakończyliśmy w barze "Kalinka". Syci i pełni wrażeń w znakomitych humorach wyruszyliśmy w drogę do Klembowa.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )